Case Study - Βranding

Από την πρώτη στιγμή της επαναλειτουργίας του ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης διαπίστωσε αφενός την έλλειψη συγκεκριμένης επικοινωνιακής ταυτότητας της πόλης και αφετέρου την ανυπαρξία ολοκληρωμένης στρατηγικής branding του προορισμού, με αποτέλεσμα τη χαμηλή αναγνωσιμότητα της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό και συνεπώς την περιορισμένη επισκεψιμότητα, με απόλυτο αριθμό επισκεπτών πολύ χαμηλότερο από τον αναμενόμενο για μια πόλη με τα χαρακτηριστικά της.

 

Σε μια προσπάθεια επανατοποθέτησης του προφίλ της πόλης και αντιμετώπισης του ζητήματος της προβολής του προορισμού από μηδενική βάση, ανατέθηκε στην κοινοπραξία Brandexcel-Colibri η εκπόνηση μελέτης για ένα νέο branding της πόλης, το οποίο ολοκληρώθηκε σε δυο φάσεις.

 

Προς τον μελετητή κατέστη σαφές, πρώτον, η ανάγκη της δημιουργίας νέου προσώπου της πόλης μέσα από μια εκτενή διαδικασία συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων, από την άλλη προέκυψε το νέο λογότυπο – σήμα και το tagline της πόλης, και το δεύτερον η σύνταξη συγκεκριμένου σχεδίου branding, προώθησης και προβολής αυτής μέσα από τη νέα ταυτότητα.

 

Η Θεσσαλονίκη ως προορισμός είναι κυρίως ένας αστικός προορισμός. Είναι μία από τις ιστορικότερες και πιο όμορφες πόλεις της Ελλάδας, με πολλαπλά στρώματα πολιτισμού. Είναι μια πόλη με ζωντανή μνήμη. Η ιστορική παράδοση, η πολιτιστική κληρονομιά, οι φυσικές ομορφιές συνυπάρχουν αρμονικά με τις σύγχρονες υποδομές και τις πολυάριθμες επιλογές που προσφέρει. Διαθέτει όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και συγκριτικά πλεονεκτήματα που συνθέτουν το προφίλ του ιδανικού προορισμού.

 

Στόχος του προγράμματος branding της Θεσσαλονίκης ήταν η δημιουργία μιας ισχυρής και ξεχωριστής ταυτότητας, η οποία αύξησε την αναγνωσιμότητα και επισκεψιμότητα της πόλης διεθνώς και συνέβαλε στην άνθηση της οικονομίας του τόπου.

Το νέο brand

Oι σημαντικές σύγχρονες αξίες του brand της Θεσσαλονίκης είναι:

  • Το ευ ζην
  • Η φιλοξενία
  • Η ψυχαγωγία, η διασκέδαση και η χαρά που προσφέρει η πόλη
  • Η μοναδική της τοποθεσία, πάνω στη θάλασσα με θέα τον Όλυμπο

 

Η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης βασίζεται στο slogan «Many stories, one heart», το οποίο επικοινωνεί την ιστορικότητα και πολυπολιτισμικότητα της πόλης. Η Θεσσαλονίκη έχει μοναδικές ιστορίες και εμπειρίες να αφηγηθεί. Σήμερα, η Θεσσαλονίκη είναι ενωμένη και έχει όραμα και μια καρδιά για την πόλη και τους επισκέπτες της.

Το λογότυπο της Θεσσαλονίκης είναι μια καρδιά. Μια καρδιά φτιαγμένη από μωσαϊκό που συμβολίζει το παρελθόν, την ιστορία και την ελπίδα για το μέλλον.