Case study - Dias Net

Integrated system for the improvement and upgrading of the strategic and operational planning of tourism policy. Creation of modern structure and tools for the public services used by visitors, και ακρωνύμιο « Dias Net », το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο εδαφικής συνεργασίας «Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013

 

Ελλάδα-Βουλγαρία δυο γειτονικές χώρες με ένα κοινό σκοπό, την ανάπτυξη ενός ανοικτού και δυναμικού μοντέλου-συστήματος υποστήριξης αποφάσεων για την διαμόρφωση, το σχεδιασμό και την εφαρμογή αποτελεσματικών επιχειρησιακών προγραμμάτων τουριστικής πολιτικής και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στον τομέα του τουρισμού στη Διασυνοριακή ζώνη.

 

Το σκοπό αυτό αποφασίστηκε να επιτελέσει ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Marketing Νομού Θεσσαλονίκης μέσω του προγράμματος “Dias Net”, μαζί με δυο ακόμη εταίρους από τη Βουλγαρία.

 

Η συνεχής συνεργασία και η σωστή οργάνωση όλων των απαραίτητων διαδικασιών υποβολής και παράδοσης των εργασιών οδήγησαν σε ολοκληρωμένα αποτελέσματα τις χώρες.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η ανάπτυξη ενός πλέγματος δράσεων με αξιοποίηση των δυνατοτήτων (ΤΠΕ) ( διαδίκτυο, social media, call center, info points, smartcards & mobile applications) για την παροχή υπηρεσιών δημόσιας εξυπηρέτησης των επισκεπτών – τουριστών, διότι με αυτό τον τρόπο υπήρχε σημαντική συμβολή στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας με την εισαγωγή προσοδοφόρων δραστηριοτήτων.

 

Παρόλα αυτά όμως, υπήρχε ένα κομμάτι το οποίο παρέμενε αναπάντητο, «Είναι ευχαριστημένοι οι τουρίστες από τις παρεχόμενες υπηρεσίες?» Μια ερώτηση πολύ σημαντική και κρίσιμη. Για να έχουμε, λοιπόν, μια πλήρη εικόνα του θέματος, δημιουργήσαμε μαζί με τους συμβούλους μας , δείκτες που προσδιορίζουν το βαθμό της τουριστικής ελκυστικότητας και ικανοποίησης τόσο του τοπικού όσο και του διασυνοριακού κοινού. Με αυτό τον τρόπο, μπορέσαμε να εντοπίσουμε τα αδύναμα και λανθασμένα σημεία ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για τη διόρθωση τους.

 

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε στην ανάπτυξη ενός κοινού «Βranding» για τη διασυνοριακή περιοχή και ανάδειξη της ως ανταγωνιστικού προορισμού, η δημιουργία δικτύων ενημέρωσης και πληροφόρησης του επισκέπτη καθώς και η λειτουργία δομών άμεσης διαχείρισης παραπόνων και βελτίωσης του επιπέδου δημόσιας εξυπηρέτησης. Οι στόχοι αυτοί στέφθηκαν με επιτυχία και όλοι οι συνεργάτες μας είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα.

 

Το βασικότερο πλεονέκτημα που προκύπτει από το σύνολο των διαδικασιών είναι η πρότυπη ανάπτυξη των τουριστικών περιοχών, στη βάση της στενής συνεργασίας με τους επισκέπτες-τουρίστες μέσω της ανάπτυξης τεχνολογικών εφαρμογών.

 

Ορισμένα από τα οφέλη, ορισμένα από τα οποία είναι άμεσα εμφανή στην τουριστική αγορά είναι τα ακόλουθα:

  • Βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και επιχειρήσεων μέσω της ορθολογικής αντιμετώπισης των παραπόνων.
  • Βελτίωση και τυποποίηση των εσωτερικών διαδικασιών όσον αφορά τη λήψη πολιτικών αποφάσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό.
  • Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών ως προς την ικανοποίηση των αναγκών.
  • Διασφάλιση της ποιότητας επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του τουρίστα.
  • Βελτίωση της ποιότητας των ενεργειών διαχείρισης σημαντικών καταστάσεων.
  • Αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην τουριστική αγορά και την ωρίμανση των ιδεών και το βέλτιστο σχεδιασμό των δράσεων υλοποίησης της τουριστικής πολιτικής.
  • Αποτελεσματική οργάνωση και διαχείριση της πληροφορίας ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες και να υπάρχει ανταπόκριση τους στις τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Πρόσβαση στις αγορές και δημιουργία προφίλ καταναλωτών, ώστε να διαμορφωθεί το προϊόν στις ανάγκες των επισκεπτών-τουριστών.
  • Συνεχής γνώση της παραγωγής και διάθεσης του τουριστικού προϊόντος σε σχέση με το «Προφίλ των Καταναλωτών»
  • (εισοδηματική κατηγορία, ηλικιακή σύνθεση, λοιπές ανάγκες, προτιμήσεις, παράπονα)

 

Έχοντας όλα αυτά τα εφόδια καθώς και τη δυνατότητα σωστής εκμετάλλευσης του πληροφοριακού υλικού, μπορούμε να συμβάλλουμε και με αυτόν τον τρόπο, μελλοντικά, στην ανάπτυξη, στη βελτίωση και στην αξιοποίηση της πόλης μας, ως τουριστικό προορισμό. 

 

Τέλος, αποδείξαμε πως η απόσταση και η γλώσσα δεν αποτελούν πρόβλημα για την σωστή και καλή συνεργασία και πως όλα τα ζητήματα που προκύπτουν μπορούν να λυθούν με επιτυχία.